Aldri vært vertskap før

Start reisen med tips og veiledning for de første bestillingene og gjestene.

Forumtagger

Samtaler

Utvalgt

Laëtitia
@LétiziaS2025•Carcassonne, Frankrike

Hei, alle sammen!

Jeg heter Laëtitia og har vært Airbnb-Superhost i 14 år i år. 😃 Vi tar imot reisende hjemme hos oss, som en familie, i en landsby i det sørvestlige Frankrike. 🇫🇷🍇🌞🏡🏰

Jeg brenner for kunst og reiser, men også for gastronomi og fotball, ja, ja ⚽️ Heia De grønne 💚💚💚

I fem år har jeg brukt fritiden min på å være frivillig leder for fellesskapet av Airbnb-verter i departementet mitt i sørvest, hvor jeg er leder.

Hvis dere ennå ikke har hatt anledning til å delta på et av vertsmøtene i det lokale fellesskapet deres, oppfordrer jeg dere til å gjøre det. Det er en veldig fin opplevelse å dele erfaringer og en god måte å bli kjent med andre verter i området deres på. (Nyttig informasjon publiseres på klubbsidene)

Når det er mulig, deler jeg noen anbefalinger her, basert på min erfaring og mine interesser.

Jeg gleder meg til å lære litt mer om dere og til at vi fortsetter å hjelpe hverandre.

Nå er det deres tur til å fortelle oss:

Hvem er dere?
Hvor er dere verter 🇫🇷🇧🇷🇮🇹?
Hva er favorittemnene deres?
Hvordan kan vi hjelpe dere?

Vi snakkes snart 😃

PS: Jeg deler litt av kunsten min med dere 🎨

Arianna
@Arianna49•Roma, Italia

Hei, alle sammen. Det er flott å være tilbake her og å ha et nytt sted hvor vi alle kan ha kontakt med hverandre. :-)

Hilsen til alle fra Roma :-D

Sharin
@Msvile•Port Vila, Vanuatu

Hei, jeg kommer snart til å legge ut hjemmet mitt, men jeg har problemer med å oppdatere telefonnummeret mitt der mens jeg prøver å registrere utleiestedet mitt der som vert. Det står hele tiden at nummeret ble brukt på en annen konto. Jeg trenger hjelp. 🙏

Velg en reaksjon
Collen Grace
@Collenegalin•Filippinene

Prøv å kontakte Airbnbs kundeservice og be dem om å kontrollere telefonnummeret ditt. De kan bekrefte hvilken Airbnb-konto nummeret ditt for øyeblikket er knyttet til.

Velg en reaksjon
Herlinda
@Herlinda19•Peru

God kveld alle sammen. Jeg er ny i fellesskapet og har allerede hatt noen reservasjoner. Med de første gikk alt bra, men de siste tre gjestene jeg har hatt, sier at de blir belastet for mye mer enn prisen som står i annonsen. Vet dere hva som kan være galt? Har det skjedd med noen andre?

Velg en reaksjon
Jaime
@Vamos•Brasil

Er verten forpliktet til å vaske sengetøy og håndklær under gjestens opphold?

Velg en reaksjon
Maria
@LeMaridaSuites•Barbados

Jeg foreslår at gjestene bruker håndkleet og sengetøyet i to dager og deretter legger det brukte i en kurv som er satt frem. Jeg vasker dem og legger dem tilbake, selv om jeg har to ekstra sett inne i leiligheten.

Velg en reaksjon
Guillermo
@GuillermoAntonioGonzalez•Chula Vista, California

Ikke midt i oppholdet, med mindre det er oppgitt i annonsen.

Velg en reaksjon
Maison Woezo
@Michel_MaisonWoezo•Hanover, Tyskland

Hei, alle sammen. Er det noen verter her fra Niedersachsen eller nærområdet? Jeg kommer selv fra Hannover og vil gjerne utveksle erfaringer med andre verter fra regionen, spesielt om temaer som medvertskap, organisering og korttidsutleie. Jeg ser frem til utvekslingen.

Velg en reaksjon

Bli med i samtalen

Et forum der verter fra hele verden kan be om råd, dele tips og utvikle virksomheten på ett og samme sted.

Karla Ayala
@karlaAyala•Mexico

Skal fakturaen til allmennheten inneholde det totale beløpet som kunden betalte, eller bare beløpet jeg mottok?

Velg en reaksjon
Rubén & Bety
@Rubeybety•Acapulco, Mexico

Hei, Karla Ayala. I vårt tilfelle, hvis vi utsteder en faktura før gjesten bestiller, er det viktig at du spør om vi utsteder en faktura, og et avsnitt av svaret er følgende:

«Det vi derimot kan gjøre, er å utstede en faktura for beløpet vi mottar for oppholdet, siden det er den inntekten vi mottar skattemessig.»

Jeg håper det er til hjelp for deg og at du kan veilede gjesten, slik at det er helt klart fra din side.

Velg en reaksjon
Karla Ayala
@karlaAyala•Mexico

Skal fakturaen til allmennheten inneholde det totale beløpet som kunden betalte, eller bare beløpet jeg mottok?

Velg en reaksjon
Sam
@Samantha6691•USA

Hei, alle sammen. Som sagt er jeg ny på alt dette. Jeg deler en gård på 20 mål med en god venn. Jeg har ansvaret for alt som gjelder huset og all maten (hus og bar). Er det noen som kan hjelpe meg med noen tips (eller triks for å gjøre det enklere)?

Velg en reaksjon
Karen
@Karen114•Bolton, Massachusetts

Jeg er bare nysgjerrig på hvorfor du tilbyr mat og alkohol til gjestene dine? Er det vanlig i området ditt å tilby dette?

Jeg tenker bare at hvis du er ny som vertskap og har en så stor eiendom, ville jeg holdt det enkelt i begynnelsen, til du får en følelse av hvordan driften kommer til å fungere. Jeg er bare nysgjerrig. 😊

Velg en reaksjon
Ben-Nasser
@Bennasser•Frankrike

Velkommen, Sam 🤝

I begynnelsen synes jeg det enkleste virkelig er å lage en liten rutine for hvert opphold: rengjøring, sengetøy, forsyninger, kontroll av boligen, innsjekking og utsjekking.

Dette forhindrer mange glipp, og etter noen få reservasjoner blir alt mye smidigere. Ikke bekymre deg, det kommer til å gå bra. Lykke til med starten som medvert! 👏🏽

Velg en reaksjon