Vis god gjestfrihet

Del beste praksis for eksepsjonell gjestfrihet, inklusive meldinger, gjesteopplevelse og anmeldelser.

Forumtagger

Samtaler

Jennifer
@Jennifer1897•Irvine, California

Hei, medverter. Jeg hadde nylig en gjest som bodde hos meg sammen med sin eldre mor. Jeg bor i et område der somrene blir ganske varme (rundt 32–38 °C er ganske normalt). Jeg holder klimaanlegget mitt på mellom 21–22 °C, men lar gjestene justere det innenfor rimelighetens grenser for å øke komforten. Jeg har aldri hatt et problem før denne siste gjesten. Hun uttrykte først bekymring for at hun følte seg varm, så jeg senket umiddelbart temperaturen til 68. Deretter senket hun den manuelt til 15 grader og forlot huset i de neste åtte timene. Når ingen er hjemme, og termostaten og sensorene ikke registrerer bevegelse, går systemet til 24 °C for å spare energi. Deretter klagde hun over at det var varmt igjen da hun kom tilbake. Jeg informerte henne om prosessen og fortalte henne at huset kjøles ned ganske raskt. Det endte med at jeg slo av denne funksjonen av frykt for at hun skulle bli opprørt.

Jeg prøver å være fornuftig overfor gjester, men 15 grader er latterlig, spesielt når man er ute i over 8 timer per dag. Det belaster ikke bare systemet, men huset vil aldri faktisk kunne nå den temperaturen når det er 40 grader ute. Til tross for at det var rundt 19 grader i huset under hele oppholdet, klagde hun tre ganger over temperaturen. Da jeg kom for å gjøre rent etter oppholdet, hadde hun lagt frem alle de tre ekstra teppene ved siden av dynen som allerede lå på sengen.

Bortsett fra dette var hun ikke en dårlig gjest, men heller ikke en du ville skryte av. Hun forlot stedet rent, men ignorerte de fleste utsjekkingsinstruksjonene. Jeg er usikker på hvordan jeg skal vurdere henne. Bør dette nevnes, eller skal jeg bare la det ligge og skrive en nøytral anmeldelse av henne?

Velg en reaksjon
Joëlle
@Joelle•Cannes, Frankrike

Jeg oppdager ofte at klimaanlegget mitt også er skrudd ned til 16 °C, selv om jeg ber gjestene om å være miljøvennlige, men jeg har et mindre sted enn ditt. Jeg så nylig på strømkostnadene i perioder der jeg hadde gjester, og ble positivt overrasket over at de lå på rundt 8 € per dag, så denne kostnaden er faktisk tatt med i beregningen av prisen min per dag.

Hvordan skal jeg vurdere denne gjesten? Jeg ville valgt noe nøytralt i kommentaren din, men jeg ville gitt dem dårligere vurdering under Husregler. Gjestene ser IKKE vurderingene vi gir dem, så du kan være ærlig her. Jeg ville vurdert denne gjesten, men ventet til dag 13 hvis du er redd for at en vurdering fra deg kan utløse en ikke fullt så strålende anmeldelse.

Etter hvert som vi blir eldre, lider vi mer og mer av varmen, så disse gjestene hadde åpenbart problemer med å takle ekstrem varme, spesielt hvis de ikke er vant til det. Dette er sannsynligvis en gjest som ville ha hatt det bedre på et hotell.

Velg en reaksjon
Jonathan & Valarie
@HillCountryHostess•Canyon Lake, Texas

Dette høres ut som en flott læringsmulighet. Gjester liker ikke å føle seg kontrollert, spesielt når det gjelder komforten deres. Det å ha husregler på plass og formidle dem på bestillingstidspunktet og sammen med innsjekkingsinstruksjonene, for eksempel «Hold termostaten på minst 68 grader», kan forhindre problemer. Og også å ha denne informasjonen oppslått ved hver termostat. Den generelle standarden er å ha temperaturen i overnattingsstedet satt til 22 grader ved innsjekking, og det er rimelig og forventet at en gjest kan justere aircondition ned til 20 grader. Det bør ikke finnes en funksjon som skrur opp airconditionen når en gjest har sjekket inn, hvis det ikke registreres noen bevegelse. Hvis Marriott International hadde hatt det på plass, ville de ikke ha blitt verdens ledende overnattingsselskap. Kort sagt ville jeg ikke skrevet en vurdering av denne gjesten med mindre gjesten skriver en vurdering av deg først, for forhåpentligvis får du ingen negativ vurdering i det hele tatt. Og hvis hun skriver en anmeldelse av deg, slik at du må skrive en anmeldelse, ville jeg ikke nevnt situasjonen med klimaanlegget, siden det var en læringsmulighet for å bli en bedre vert.

Velg en reaksjon
Caterina E Valeria
@Caterina281•Venezia, Italia

God dag. Selv om jeg har aktivert push-varsler for å motta meldinger, får jeg ikke noe varsel når en gjest skriver en melding, og veldig ofte kommer selve meldingen omtrent en halvtime etter at gjesten har sendt den. Er det noen som har samme problem? Hvordan ble det løst? Tusen takk!

Velg en reaksjon
Joëlle
@Joelle•Cannes, Frankrike

Det er noen italienske verter som rapporterer om dette problemet her på forumet, men under en annen overskrift, så jeg legger ut lenken slik at du i det minste kan føle at du ikke er alene.😉 Noen har rapportert at de har mottatt varslene sine, men med ganske stor forsinkelse:

https://communitycenter.airbnb.fr/forum/b0c71941-bfe9-45e9-9c5f-68ef03e1c9db/post/4643cd19-123a-4c27-87df-b6771d4ddb2d

Velg en reaksjon
Caterina E Valeria
@Caterina281•Venezia, Italia

God dag. Selv om jeg har aktivert push-varsler for å motta meldinger, får jeg ikke noe varsel når en gjest skriver en melding, og veldig ofte kommer selve meldingen omtrent en halvtime etter at gjesten har sendt den. Er det noen som har samme problem? Hvordan ble det løst? Tusen takk!

Velg en reaksjon
Carlo
@CarloC•Santa Cruz de la Sierra, Bolivia

Hei, alle sammen. Dette er mitt første innlegg i fellesskapet, og jeg har lyst til å høre om andre verters erfaringer med en situasjon som har reist noen spørsmål for meg.

Hvordan håndterer dere gjester som etter bestilling ber om å få endre datoene for oppholdet to eller til og med tre ganger?

Jeg forstår at det kan oppstå uventede problemer, og jeg mener det er viktig å være litt fleksibel. Men når det er tilleggstjenester som krever koordinering med tredjeparter – for eksempel parkering – innebærer hver endring at man må kontrollere tilgjengeligheten på nytt, omorganisere og potensielt behandle betalinger på nytt.

Velg en reaksjon

Bli med i samtalen

Et forum der verter fra hele verden kan be om råd, dele tips og utvikle virksomheten på ett og samme sted.

Mehta Cottage
@Snehal1•Vadodara, India

La oss starte en fellesskapscafé for rengjøring og medverter for Airbnb Vadodara (Padra, Atladara og Bhayli)! 🧹☕Hei, alle sammen! Jeg vil starte et eget diskusjonsforum, en «fellesskapscafé», spesielt for Airbnb-verter i områdene Padra, Atladara og Bhayli i Vadodara, der vi kan snakke om den praktiske siden av vertskapet: rengjøring, renholdere og støtte til medverter. Siden eiendommene våre ligger i disse områdene med rask vekst, kan det være en unik logistisk utfordring å finne pålitelig praktisk støtte. Det hadde vært fantastisk å ha et lokalt nettverk her for å dele ressurser, sammenligne kostnader og samordne rengjøringsbehovene våre. Jeg ønsker spesielt å komme i kontakt med verter, medverter eller rengjøringsbyråer for å diskutere hvordan man administrerer opplegg som mitt:

• Arbeidsflyten: En renholder får tildelt en gruppe på 2, 3 eller opptil 4 hytter å rengjøre på én dag, noe som krever effektive overganger.
  • Krav til mobilitet: Fordi eiendommene er spredt over dette området, må renholderen ha egen tohjuling for å kunne komme seg enkelt mellom stedene.
  • Medvertskontakten: Opprette en støttekrets for medverter som håndterer både rengjøringsadministrasjon og praktisk drift av eiendommene.

Finnes det noen eksisterende vertskretser eller pålitelige renholdsnettverk i Padra-/Atladara-/Bhayli-området som fokuserer på dette akkurat nå? Har du noen pålitelige, uavhengige renholdere eller byråer å anbefale? Legg igjen en kommentar nedenfor om hvordan du for tiden håndterer klargjøring av flere eiendommer, eller om du ønsker å samarbeide om å finne/dele en pålitelig ressurs. Jeg ser frem til å komme i kontakt med andre lokale verter!

Velg en reaksjon
Helen
@Helsi247•Bristol, Storbritannia

Har du sjekket de lokale vertsklubbene for å se om det er en i nærheten av deg?

Velg en reaksjon
Najaf
@Najafasim•Manchester, Storbritannia

Er det trygt å la en gjest få en pakke levert til eiendommen når vedkommende bare bor der i to netter? Det er greit å få levert mat, men jeg føler meg ukomfortabel når gjesten ønsker å få noe levert til eiendommen min. Overtenker jeg, eller er det bare normalt?

Velg en reaksjon
María José
@Cotetita•Coquimbo, Chile

Hva kan problemet være? Jeg ser ikke problemet. Du har mulighet til å sjekke med plattformen at gjesten er i boligen din de dagene, og hvis det skulle være noe galt, vil det bli registrert i hans navn, og du har støtten fra reservasjonen hans og opplysningene hans. Jeg ser ikke problemet. Men hvis pakken ikke ankommer på den avtalte datoen, må du gjøre det klart for ham at du må sende den på nytt mot betaling, og at han må dekke disse kostnadene.

Det er i hvert fall min oppfatning.

Velg en reaksjon
Isidro
@Isidro50•Spania

meg lønner det seg ikke med mindre enn tre netter.

to netter. Det er en risiko at de mottar pakker hjemme hos deg. I Madrid kan de motta dem i hvilken som helst dagligvarebutikk.

Velg en reaksjon
Maria Jose
@MaríaJoséSeguí•Antofagasta, Chile

Hyggelig å treffes!

Er du på utkikk etter Airbnb-er å administrere? Jeg bygger mitt eget, et lite boutiquehus på kysten av Valdivia, mellom Niebla og Curiñanco. Jeg håper å kunne starte driften i januar, og jeg er for tiden på utkikk etter noen som kan være medvert, siden jeg bor i Antofagasta.

Medverten vil være ansvarlig for å administrere overnattingsstedet, det vil si: ta imot gjestene (siden hytta ligger på en tomt på toppen av en høyde, og de kan gå seg vill), ta seg av rengjøring og klesvask, fylle på forbruksvarer og fasiliteter, gjøre overnattingsstedet klart og skinnende rent for hver nye gjest og løse uforutsette hendelser som måtte oppstå.

Velg en reaksjon
Hadi
@Ichennarn•Marokko

Hei😊👋 Maria Jose

Jeg leste nettopp innlegget ditt, og jeg er veldig interessert! Jeg er en aktiv 5-stjerners vert med solid erfaring innen gjestekommunikasjon og eiendomsforvaltning.

Velg en reaksjon