Caterina E Valeria
@Caterina281•Venezia, Italia

Varsler om mottatte meldinger

God dag. Selv om jeg har aktivert push-varsler for å motta meldinger, får jeg ikke noe varsel når en gjest skriver en melding, og veldig ofte kommer selve meldingen omtrent en halvtime etter at gjesten har sendt den. Er det noen som har samme problem? Hvordan ble det løst? Tusen takk!

4 svar6 timer siden
Velg en reaksjon

Airbnbs offisielle sted for verter

Be om råd, del tips og feire bragder på ett og samme sted.

4 svar

Tom
@Tom4884•München, Tyskland

Dessverre er du ikke den eneste som har dette problemet, og det ser ikke ut til å finnes noen enkel løsning fra Airbnb.

12 minutter siden
Velg en reaksjon
Joëlle
@Joelle•Cannes, Frankrike

Det er noen italienske verter som rapporterer om dette problemet her på forumet, men under en annen overskrift, så jeg legger ut lenken slik at du i det minste kan føle at du ikke er alene.😉 Noen har rapportert at de har mottatt varslene sine, men med ganske stor forsinkelse:

https://communitycenter.airbnb.fr/forum/b0c71941-bfe9-45e9-9c5f-68ef03e1c9db/post/4643cd19-123a-4c27-87df-b6771d4ddb2d

2 svar4 timer siden
Velg en reaksjon
Tom
@Tom4884•München, Tyskland

Takk for lenken – dessverre fungerer den ikke for meg:

"Publication introuvableIl semble que cette publication a été supprimée ou n'est pas disponible pour le moment."

Enda en feil i Airbnbs systemer?

10 minutter siden
Velg en reaksjon
Caterina E Valeria

Tusen takk!

3 timer siden
Velg en reaksjon
Marcela
@MarcelaMartinez•Belém, Brasil

Når det arrangeres et stort arrangement i byen, øker etterspørselen etter overnatting, og prisene per natt følger vanligvis denne trenden. I slike øyeblikk liker jeg å ta ekstra godt vare på dem som velger å bo hos oss.

Her i Belém i Brasil kjøper jeg alltid T-skjorter fra Círio de Nazaré-festivalen for å gi dem i gave til gjestene. Det er en måte å ønske dem velkommen på og hjelpe dem med å ta med seg et minne fra dette øyeblikket, som er så spesielt for oss fra Pará.

Jeg tror at denne gesten kan bidra til at gjesten føler seg verdsatt, og redusere den mulige følelsen av å betale mer bare fordi vedkommende kom i en periode med stor etterspørsel.

Det trenger ikke å være en dyr gave. Noe som er knyttet til arrangementet eller den lokale kulturen, sammen med en hyggelig melding, kan utgjøre en stor forskjell for opplevelsen til dem som kommer.

Pleier dere også å forberede en spesiell oppmerksomhet ved slike anledninger?

Jennifer
@Jennifer1897•Irvine, California

Hei, medverter. Jeg hadde nylig en gjest som bodde hos meg sammen med sin eldre mor. Jeg bor i et område der somrene blir ganske varme (rundt 32–38 °C er ganske normalt). Jeg holder klimaanlegget mitt på mellom 21–22 °C, men lar gjestene justere det innenfor rimelighetens grenser for å øke komforten. Jeg har aldri hatt et problem før denne siste gjesten. Hun uttrykte først bekymring for at hun følte seg varm, så jeg senket umiddelbart temperaturen til 68. Deretter senket hun den manuelt til 15 grader og forlot huset i de neste åtte timene. Når ingen er hjemme, og termostaten og sensorene ikke registrerer bevegelse, går systemet til 24 °C for å spare energi. Deretter klagde hun over at det var varmt igjen da hun kom tilbake. Jeg informerte henne om prosessen og fortalte henne at huset kjøles ned ganske raskt. Det endte med at jeg slo av denne funksjonen av frykt for at hun skulle bli opprørt.

Jeg prøver å være fornuftig overfor gjester, men 15 grader er latterlig, spesielt når man er ute i over 8 timer per dag. Det belaster ikke bare systemet, men huset vil aldri faktisk kunne nå den temperaturen når det er 40 grader ute. Til tross for at det var rundt 19 grader i huset under hele oppholdet, klagde hun tre ganger over temperaturen. Da jeg kom for å gjøre rent etter oppholdet, hadde hun lagt frem alle de tre ekstra teppene ved siden av dynen som allerede lå på sengen.

Bortsett fra dette var hun ikke en dårlig gjest, men heller ikke en du ville skryte av. Hun forlot stedet rent, men ignorerte de fleste utsjekkingsinstruksjonene. Jeg er usikker på hvordan jeg skal vurdere henne. Bør dette nevnes, eller skal jeg bare la det ligge og skrive en nøytral anmeldelse av henne?

Caterina E Valeria

God dag. Selv om jeg har aktivert push-varsler for å motta meldinger, får jeg ikke noe varsel når en gjest skriver en melding, og veldig ofte kommer selve meldingen omtrent en halvtime etter at gjesten har sendt den. Er det noen som har samme problem? Hvordan ble det løst? Tusen takk!

Carlo
@CarloC•Santa Cruz de la Sierra, Bolivia

Hei, alle sammen. Dette er mitt første innlegg i fellesskapet, og jeg har lyst til å høre om andre verters erfaringer med en situasjon som har reist noen spørsmål for meg.

Hvordan håndterer dere gjester som etter bestilling ber om å få endre datoene for oppholdet to eller til og med tre ganger?

Jeg forstår at det kan oppstå uventede problemer, og jeg mener det er viktig å være litt fleksibel. Men når det er tilleggstjenester som krever koordinering med tredjeparter – for eksempel parkering – innebærer hver endring at man må kontrollere tilgjengeligheten på nytt, omorganisere og potensielt behandle betalinger på nytt.

Har dere noen spesifikke kriterier eller grenser for slike situasjoner? Hvordan klarer dere å være fleksible overfor gjesten uten at de gjentatte endringene medfører ekstra arbeid eller kostnader for dere som verter?

Jeg setter stor pris på innsikten og anbefalingene deres.

Mehta Cottage
@Snehal1•Vadodara, India

La oss starte en fellesskapscafé for rengjøring og medverter for Airbnb Vadodara (Padra, Atladara og Bhayli)! 🧹☕Hei, alle sammen! Jeg vil starte et eget diskusjonsforum, en «fellesskapscafé», spesielt for Airbnb-verter i områdene Padra, Atladara og Bhayli i Vadodara, der vi kan snakke om den praktiske siden av vertskapet: rengjøring, renholdere og støtte til medverter. Siden eiendommene våre ligger i disse områdene med rask vekst, kan det være en unik logistisk utfordring å finne pålitelig praktisk støtte. Det hadde vært fantastisk å ha et lokalt nettverk her for å dele ressurser, sammenligne kostnader og samordne rengjøringsbehovene våre. Jeg ønsker spesielt å komme i kontakt med verter, medverter eller rengjøringsbyråer for å diskutere hvordan man administrerer opplegg som mitt:

Arbeidsflyten: En renholder får tildelt en gruppe på 2, 3 eller opptil 4 hytter å rengjøre på én dag, noe som krever effektive overganger. Krav til mobilitet: Fordi eiendommene er spredt over dette området, må renholderen ha egen tohjuling for å kunne komme seg enkelt mellom stedene. Medvertskontakten: Opprette en støttekrets for medverter som håndterer både rengjøringsadministrasjon og praktisk drift av eiendommene.

Finnes det noen eksisterende vertskretser eller pålitelige renholdsnettverk i Padra-/Atladara-/Bhayli-området som fokuserer på dette akkurat nå? Har du noen pålitelige, uavhengige renholdere eller byråer å anbefale? Legg igjen en kommentar nedenfor om hvordan du for tiden håndterer klargjøring av flere eiendommer, eller om du ønsker å samarbeide om å finne/dele en pålitelig ressurs. Jeg ser frem til å komme i kontakt med andre lokale verter!